Jak zhubnout?: Jídelníček

10. října 2013 v 12:29 | Chilaili |  Radím
V prvním článku této rubriky se zamřím na téma, které mnoho žen pálí jako čert celý život a které mě již za těch pár dní, co jsem blog tady rozjela, stihlo pěkně naštvat.
Mám trenérský průkaz, takže mi věřte, že nejsem nějaký ana-šílenec, co se snaží dosáhnout váhy 40 kilo, i když má metr sedmdesát, jako mnozí na blogách, co jsme zatím měla tu smůlu přečíst.
Navíc si také myslím, že nikomu z vás nejde o to zhubnout jako srazit číslo na váze, nýbrž zformovat postavu, jako mají ty vaše vzory z Victoria's secret a jak to dnešní povrchní společnost ještě stále vyžaduje.

Na úvod si nalijeme čistého vína, to by jste měli udělat také. Pevně si říci, jak na tom jste a nebalamutit svůj mozek výmysly a zkreslenou realitou.


Začnu svými tělesnými mírami a radím vám, napište si je někam také:
prsa: cca 88 cm
pas: cca 65 cm
boky: cca 93 cm
zadek: cca 98 cm
stehna: cca 47 cm (měřeno v první třetině délky od zadku)
paže: cca 27 cm (měřeno pod bicepsem)
váha: cca 65 kg (63-68 kg)
výška: 169 cm

Já už dva roky vrcholově necvičím kvůli nemoci. Předtím jsem od pěti let do dvanácti dělala sportovní gymnastiku, a to na velmi slušné úrovni. Pak jesm kvůli trenérovým zdravotním problémům musela skončit, neboť s nikým jiným, než s ním, jsem prostě nechtěla dřít. Přeorientovala jsem se na florbal a dva roky hrála za starší žactvo - kluky a také dvakrát v týdnu chodila na izraelskou sebeobranu. A ještě jsem při tom jsem stíhala trénovat malý smrady základy gymnastiky (-> trenérský průkaz). Já mám slušný základ a stačí mi týden plavání, aby mi svaly naskočily viditelně a postava se zformovala jako bych s gymnatsikou sekla včera.
Ale co vy? Netuším, jak jste na tom, jestli za sebou máte sportovní základ jako já, nebo vaším největším fyzickým výkonem je běhání po obchoďáku s pětikilovou zátěží na rukách. A tak se v dnešní lekci zaměříme primárně na vaše stravovací návyky.
Mrkev denně a sklenice vody není jídlo někoho, kdo chce vypracovanou figuru jako Miranda Kerr.

Moje spolužačka je takový idiot, víte. Snaží se žít strašně zdravě, žere kuskus na tuny a dává si v týdnu pár dní, kdy jen pije (říká tomu celková očista) a pak večer zvrací a k tomu všemu ještě trénuje fotbal malý kluky. Divím se, že se ještě nezhroutila. A pak taky má občas dny, kdy upeče muffiny nebo nějaké rolády a už to jede.. A pořád se diví, že to s jejím tělem nic nedělá.
Na tomhle příkladu vidíte první chybu, kterou mnoho z vás určitě dělá v cestě za vysněným tělem. Tu budeme dnes rozebírat.

1. Nejíst je ta největší chyba, kterou můžete dělat

Když nejíte, vaše tělo nemá energii. A když nemáte energii, můžete se v posilovně dřít jako koně, ale tuku moc nespálíte. Když pak navíc svému tělu něco výjmečně dopřejete, uloží si to do svých skladišť v oblasti zadku, břicha a stehen a už to nikdy nevytáhne v obavě, že zas dlouho nci nedostane a bude se zásobami muset vyjít. Do 20 let se vám tvaruje postava. Tuk, který takto nasbíráte, je po dvacítce vážně těžké přirozenou cestou odstranit.
Kulturisti jí kolem 5000 kalorií denně. Jí klidně deset jídel denně. My samozřejmě nejsme kulturisti a v žádném případě netoužíme po jejich postavách (mj. věděli jste, že víc než polovina tréninku kuluristiky probíhá před zrcadlem?). Ale to neznamená, že budeme přežívat na 500! V jídle je palivo pro vaše svaly. A svaly vám formují postavu. Navíc nedostatek vitamínů a minerálů má vliv i na vaše nehty, vlasy.
Nejen, že to, že nejíte nebo jíte minimálně, se projevuje na vaší postavě, na které začínají chrastit kosti a mizet všechny ženské přitažlivé tvary, ale nehty se vám začnou lámat a "krabatit" a vlasy padat. Takže sečteno a podtrženo, touhle životosprávou máte nakročeno k tomuhle:


A neříkejte mi, že vaším snem vypadat jako tady Smeagol..

Přejděme tedy k řešení problému stravy:

Dívám se na vás jako na sportovce/budoucí sportovce. Já se obodbou tohohle živím docela dlouho a nestěžuji si. Je to lepší dieta, než ty populární hladovky. A efektivnější!

V první řadě změňte návyk jedno jídlo denně. Jinak se dál nepohnete. Doporučuji pět jídel denně - Snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Ze začátku si dopřejte minimálně ty tři základní.
Bude to pro vás znít hrozivě, ale cca třetinu vaší stravy by měly tvořit TUKY. Nelekejte se. Nikdo po vás nechcet ten typ tuků, jako v bonbónech, čokoládě nebo podobných chemických fujtablech. Nebudu vás zatěžovat názvoslovím.
Ty tuky, které chceme, se nachází třeba v rybách, jako je losos nebo makrela (mé oblíbené), nebo olivovém oleji,..
Tip: U televize můžete zobat oříšky (nepražené, nesolené. Také plné tuku.)
Většinu vašeho jídelníčku by ale měly tvořit SACHARIDY. Takže se vůbec nebojte čerstvého ovoce. Jezte ho klidně ke každému jídlu. Například my máme příbuzné na Moravě nedaleko Znojma, takže doma máme vždy nějaké ovoce, neboť ho vozí po přepravkách. Teď naposledy to byla jablka. Předtím broskve a meruňky. (V meruňkách je hodně železa, to je dobré především na krev - v mém případě) Mezi sacharidy se řadí skoro vše, co nejde do tuků. Takže věci jako jsou přílohy - brambory, těstoviny, celozrná rýže a chléb a taky na vlákninu bohaté obiloviny (najdete v cereáliích)
A to nejlepší nakonec, BÍLKOVINY! Sice zabírají nejmenší část našeho jídelníčku (ale ne nejméně důležitou!), ale já je mám nejraději. Jsou to další ryby, mléko, červené masíčko a drůbež.

Nikdo po vás ale nechce, aby jste po několika měsících minimální stravy vybrakovali lednici.To by mělo děsivý efekt. Při nejmenším by jste měly žaludeční nevolnosti a patrně strávily dost času na záchodě. Začněte pomalu a dostaňte se až na optimální úroveň. Určitě se váš žaludek zmenšil, roztáhněte jej zas na normální velikost. Vaši rodiče budou mít určitě radost.

Podstatné je, aby strava byla rozmanitá a hlavně PRAVIDELNÁ. Nezapomínejte na přísun tekutin.

Tím končím první díl Jak zhubnout? Nečekaly jste to, že? Ale je to nejdůležitější a první krok za vaší vysněnou postavou. Správná životospráva je důležitá. Příště se zaměříme nejspíš na všeobecnou aktivitu a neaktivitu vašeho těla. Takže si prozatím užívejte monitoru a obrazovky televize jak je libo, než vám za to napařím žlutou kartu! :D :D

Jo a pokračování tohohle projektu závisí na jeho čtenosti/nečtenosti. Já mám figuru dobrou a jsem s ní spokojená. Ale co vy? Pro sebe to nedělám, vážení. A taky nebudu. Tyhle projekty jsou o vázejmné interaktivitě trenéra a cvičence. Do zdi hučet se mi vážně nechce.

Zdravé výživě zdar!

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 mengano mengano | E-mail | Web | 2. ledna 2014 v 5:56 | Reagovat

Tvůj článek by si povinně měly přečíst všechny ty proana fanynky, které se hroutí, když omylem sní půl mrkve denně :-)

2 Skret007 Skret007 | 3. ledna 2014 v 1:34 | Reagovat

Prosím o další díl. :-D :-D :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama